thumb image

SNART ÅPNER ÅRETS PÅMELDING!

November 20, 2017

Ønsker dere å ta del i sesongens største høydepunkt? Da er det viktig å være klare for avkast. Startskuddet går nøyaktig den 22. november kl. 18:00 på våre nettsider. Da legger vi ut 720 plasser til neste års Fredrikstad Cup.

Oppdatert. Bildet av påmeldingsløsningen er nå oppdatert med løsningen for 2018. Se lenger ned.

I 2017 var det dessverre flere lag som ikke fikk plass grunnet overveldende etterspørsel. Så vi anbefaler virkelig å være tidlig ute. Noen kategorier og klasser er derimot mer presset enn andre. Kan man for eksempel ordne overnatting selv, er dette å anbefale.

Skal vi minne deg på påmeldingen?

Vi bistår gjerne med å gi deg ett pip rett før påmeldingen, slik at du ikke går glipp av avkast. Vi kan ikke garantere at du husker det for det, men vi skal iallefall gi beskjed for det. Det er selvfølgelig helt uforpliktende, gratis og enkelt å sette opp.

Klikk her for å sette opp ditt varsel!

Slik foregår selve påmeldingen

Har du meldt på lag de siste to årene vil du kjenne igjen løsningen i år, selvom den ser litt anderledes ut visuelt. Vi har derimot gjort flere endringer under panseret som skal gjøre vårt arbeid enklere. Men dette vil ikke påvirke grensesnittet direkte.

I motsetning til mange andre arrangører har vi en todelt påmelding. Den første påmeldingen gjøres på våre nettsider. Når du eventuelt har fått plass foregår del to av påmeldingen i TX.

Kort fortalt trenger vi følgende informasjon:

  • Klubbnavn
  • Kontaktinformasjon
  • Antall lag i hver klasse
  • Ønsket kategori (overnatting/ikke overnatting)

Vi registrerer din påmeldingen hos oss og du får deretter en bekreftelse på at den er mottatt. Vi går så de neste 48 timene gjennom alle påmeldinger og tildeler plasser ut fra en fordelingsnøkkel fortløpende.

Vi gjør oppmerksom på at plass ikke er tildelt før man har fått en egen epost om dette. Første bekreftelse er kun en bekreftelse på mottatt interesse for påmelding. Mer informasjon i eposten. Uansett om man får plass eller havner på venteliste, så får man beskjed.

Steg – for – steg gjennomgang

Husk å vær tidlig ute. Påmeldingen åpner nøyaktig den 22. november klokkken 18:00.

  • Åpne våre nettsider, klikk “Påmelding” og deretter “Registrert dine lag her”.
  • Fyll først ut “Klubb” ved å begynne å skrive navnet. Velg deretter riktig i listen.
  • Velg deretter ønsket kategori (overnatting eller ikke).
  • Fyll inn navn, telefonnummer og epost til kontaktperson for påmeldingen.
  • Velg antall lag du ønsker å registrere i hver klasse.
  • Klikk på den røde “Registrerer disse lagene” og du er ferdig for nå.
  • Sjekk din oppførte epost for mer informasjon.
  • Ta deg en kaffe og vent i opptil 48 timer.
  • Du får deretter en ny epost om ditt lag har fått plass eller ikke.
  • Har ditt lag fått plass må du betale påmeldingsavgift innen syv dager.
  • Når denne er betalt kan dere begynne å glede dere!

Din påmelding vil kanskje se slik ut etter at alt er fylt ut. Dette er til informasjon bare ett eksempel. Klikk for større!


Slik tildeler vi plasser etter påmelding

For mest mulig rettferdig tildeling benytter vi oss av ett fordelingsoppsett. Først deler vi lagene i ulike bolker basert på kategori og klasse. Deretter starter vi på toppen, ut fra når påmeldingen kom inn. Altså er det først til mølla i hver kategori og klasse.

Først blir alle lag satt i to bolker basert på overnatting:

  • Lag som velger “Overnatting” – disse tildeles 500 plasser.
  • Lag som velger “Uten overnatting” – disse tildeles 220 plasser.

Årsaken til dette er at vi har begrensede antall overnattingsplasser i Fredrikstad.

Deretter fordeler vi alle lagene i to nye bolker basert på klubb / enkeltlag:

  • Store klubber over 10 lag – disse tildeles ca 60 % av plassene.
  • Enkeltlag og mindre klubber under 10 lag – disse tildeles ca 40 % av plassene.

Årsaken til dette er at vi er må utnytte overnattingsstedene best mulig. Dette er en stor kabal. Samtidig ønsker vi en god fordeling mellom enkeltlag, små og store klubber. Alle skal ha mulighet til å delta, også om man bare kommer med ett lag.

Til slutt fordeler vi alle lagene basert på årsklasse.

Årsaken til dette er at vi har 36 baner å spille på og alle har ett gitt antall spilleminutter. Samtidig må alle puljer gå opp i fem og fem.

Til slutt tildeler vi plasser ut fra når påmeldingen kom inn i de forskjellige bolkene.

Greit å huske angående påmeldingen

Påmeldingen åpner nøyaktig kl. 18:00 på våre nettsider. Vær tidlig ute!

Påmeldingen er ikke bekreftet før vi har sendt en egen epost om dette. Første eposten du får er kun en bekreftelse på at påmeldingen er registrert. Hører du ikke fra oss innen 48 timer anbefaler vi å ta kontakt med oss!

Hvor finner jeg vilkårene for påmelding?

Vi anbefaler å lese reglementet og vilkår for påmelding. Denne finner du her. Da slipper du å bruke tid på dette ved påmelding.

Hvilke frister er det viktig å huske?

Når laget har fått plass er følgende frister viktige å huske:

  • 7. dager etter påmelding – Frist for påmeldingsavgift.
  • 10. mars – Frist for å bestille Cupkort.
  • 15. mars – Frist for å betale bestillingen.
Må vi vite antall deltagere ved påmelding?

Nei. Vi har ikke behov for antallet deltagere ved påmelding. Dette legger dere selv inn ved en senere anledning.

Hvilken kategori skal vi velge?

Man kan velge mellom 2 pakker, enten A som inneholder overnatting og frokost/middag eller B for de som ordner selv / lokale. Se mer informasjon om de ulike pakkene her

Hvor mange plasser er det i 2018?

Det vil legges ut 720 plasser til Fredrikstad Cup i 2018. Disse er fordelt på alle alderstrinn og kategorier, se gjerne fordelingsnøkkel på topp av siden. Årsaken til at vi velger å ikke ha flere plasser, er for å bevare kvaliteten til de som får plass.

Hva er sansynligheten for at vi får plass?

Vi ønsker selvfølgelig at alle skal få plass! Det er derimot rift om plassene i mange av klassene. Vi kan derfor ikke garantere noen plass før vi har fått gjennomgått alle påmeldingene. Dette gjelder selvom du føler at du har vært raskest i verden. Om det dessverre ikke skulle bli en plass i første omgang, kan vi garantere at vi er minst like lei oss for dette som dere. Vi har derimot noen flere plasser i 2018.

Hvordan vet dere når påmeldingen kom inn?

Vi henter både inn inngangstid og utgangstid på alle våre påmeldinger. Vi kan garantere at tiden du trykker på “Registrer” noteres nøyaktig og korrekt. Husk at vi har begrenset med plasser i ulike klasser og at det er tidspunktet i din “bolk” som teller, ikke totalt. I noen klasser er det mer etterspørsel enn andre og det kan gå fort unna.

Når vil vi høre fra dere?

Vi vil høre fra oss innen 48 timer etter påmelding. Skulle det ta veldig mye lengre tid, så ta gjerne kontakt med oss så skal vi se hva som har skjedd med påmeldingen.

Vi fikk ikke plass! Hva skal vi gjøre?

Vi ber om forståelse for at etterspørselen etter Norges største håndballfest er enorm! Allikevel er det ikke helt “kjørt”. Det er stadig endringer blant lagene som melder seg på, spesielt frem til 1. februar. Vi anbefaler derfor å ta plassen på venteliste slik at vi kan ta kontakt med deg ved endringer. Det er også slik at det vil legges ut “resteplasser” når alle klassene er fullt opp. Dette er plasser på skoler som ikke har busstransport direkte til hovedarenaen.

Ett annet lag eller klubb vi vet om fikk plass, men de meldte seg på etter oss?

Årsaken er mest sannsynlig at det laget meldte seg opp i en annen klasse eller kategori. Vi har nemlig ett gitt antall lag i hver klasse vi ønsker å fylle opp. Feks vil populære klasser som J12 – J14 vil fylle seg raskere enn andre. Se gjerne mer informasjon om fordelig av plasser på toppen av siden.

Vi var superraske, hvorfor tar dere ikke inn flere?

Noen ganger kan det stå om sekunder og selvom du har vært superrask er det dessverre ikke alltid nok. Vi beklager!

Vi har valgt å kun gi plass til 700 lag i år. Dette er fordi vi ønsker å tilby en best mulig kvalitet. Samtidig har vi utfordringer på banekapasitet. Vi jobber dermed med å ordne dette slik at vi snart kan kan tilby mange flere lag plass, uten at det går utover nærheten. Får dere derfor ikke plass, prøv veldig gjerne igjen neste år!

Vi fikk plass! Må vi betale med en gang?

Vi vil sende deg en faktura for påmeldingsavgiften og en for cupkortene. Sistnevnte har ikke forfall før 15. mars 2017, mens påmeldingsavgiften må betales snarest. Betaling gjøres til 1000 11 93371. Husk å bruke KID nummer som står angitt på faktura. Faktura finner du både på “din side” på påmeldingsløsningen under aktuell lag og i bekreftelses epost.

Jeg har noen flere spørsmål?

Ingen problem. Du kan se flere slike spørsmål som dette med svar eller ta kontakt med oss direkte på kontaktsiden vår.

FLERE NYHETER

 
Vi søker gode dommere!
Vi søker gode dommere til Norges største håndballcup. Muligheten for å melde interesse er nå åpen og du kan registrere deg og din partner på våre nettsider. Første rullering er 1. februar.
 
Påmeldingen er åpen!
Påmeldingen til Fredrikstad Cup 2018 er nå åpen. Meld interesse på våre sider. Vi har lagt ut 720 eksklusive plasser og vi vil snarest fordele disse ettersom påmeldingene kommer inn.
 
Hotell og Camping
OPPDATERT. Tilstrømningen av mennesker under Fredrikstad Cup er enorm. Det kan derfor være greit å være tidlig ute for å finne overnatting. Vi har nå laget en liste med flere alternativer i Østfold.